Renault Laguna III – Typowe usterki. Poradnik kupującego.

Renault Laguna III – Typowe usterki. Poradnik kupującego.

0
Renault Laguna III

 

Renault Laguna III to efektowna i świetnie wyposażona limuzyna, która pojawiła się w salonach w 2007 roku. Auto produkowane jest do dzisiaj we Francji. Samochód, pomimo swojej niewątpliwej urody i świetnego wyposażenia, nie miał jednak łatwej drogi do pokonania. Wszystko przez to, że poprzedniczki (Laguna II i Laguna I) wyrobiły o sobie jak najgorszą opinię wśród kierowców i mechaników.

Wszystko przez ciągłe awarie szeregu podzespołów elektronicznych i wielu innych problemów. Jak jest teraz? Jest lepiej, choć wiele awarii z pozostałego modelu zostało niejako odziedziczonych (dotyczy do przede wszystkim elektroniki). Trzeba wziąć pod uwagę także to, że Renault Laguna III produkowana i eksploatowana jest dopiero od pięciu lat. Liczba awarii może się zatem znacząco zwiększyć, choć oczywiście nie musi, czego życzymy wszystkim obecnym i przyszłym właścicielom Laguny III.

Na początek nieco informacji podstawowych. Samochód produkowany jest w trzech wersjach nadwozia: jako pięciodrzwiowy liftback, jako pięciodrzwiowe kombi i jako dwudrzwiowe coupe. W 2009 roku przeprowadzono facelifting wnętrza auta. Auto produkowane jest we Francji.

Spójrzmy teraz na paletę silników, jakie stosowane są w Renault Laguna III. Zacznijmy od wymienienia jednostek benzynowych: 1.6l (110KM), 2.0l (140KM), 2.0l Turbo (170KM) i 2.0l Turbo o mocy 204KM.  Wśród silników wysokoprężnych znajdziemy następujące jednostki:1.5l dCi (110KM) oraz 2.0l dCi (130KM, 140KM, 150KM, 173KM i 178KM). Z silnikami współpracują sześciobiegowe skrzynie manualne albo sześciobiegowe skrzynie automatyczne.

Jakich awarii można spodziewać się po silnikach montowanych w tym samochodzie? Jak na razie w silnikach benzynowych dochodzi jedynie do uszkodzeń cewek zapłonowych, które kosztują około dwustu złotych.

W silnikach wysokoprężnych dochodzi do problemów z filtrem cząstek stałych w samochodach, które poruszają się głównie po mieście i na krótkich trasach. Wymiana filtra w ASO kosztuje około pięciu tysięcy złotych. Czasami pomaga jego przeczyszczenie, które kosztuje w granicach 500 złotych. Przy odpowiedniej eksploatacji auta (rozgrzany silnik, jazda minimum 15 minut) filtr powinien wystarczyć nawet do przebiegu 200000 a nawet 300000 kilometrów. Wiele aut pochodzących z polskich salonów nie posiadało w ogóle filtra FAP. Po silnikach dCi montowanych w Renault Laguna II można także spodziewać się problemów z zaworami EGR (naprawa kosztuje do półtora tysiąca złotych).

Czytaj dalej – Renault Laguna III typowe usterki.

czego szukali ludzie czytający ten post:

  • renault laguna iii
  • instrukcja obsługi renault laguna iii 2 0 dci
  • instrukcja do laguny 3
  • instrukcja obsługi renault laguna kombi
  • instrukcja serwisowa renault laguna III
  • kontrolki laguna3

SIMILAR ARTICLES

NO COMMENTS

Leave a Reply